CUM SA EVITAM PROBLEMELE DIGESTIVE IN PERIOADA SARBATORILOR DE IARNA
Anima CUM SA EVITAM PROBLEMELE DIGESTIVE IN PERIOADA SARBATORILOR DE IARNA
Sărbătorile de iarnă înseamnă mese îmbelşugate şi kilograme în plus. Deşi silueta este foarte importantă, dieta şi exerciţiile fizice sunt ultimele lucruri la care ne gândim în această perioadă.

   CUM SA EVITAM PROBLEMELE DIGESTIVE IN PERIOADA SARBATORILOR DE IARNA

 


    Sărbătorile de iarnă înseamnă mese îmbelşugate şi kilograme în plus. Deşi silueta este foarte importantă, dieta şi exerciţiile fizice sunt ultimele lucruri la care ne gândim în această perioadă.

 

Sarmalele, cârnaţii, prăjiturile sunt doar câteva dintre pericolele delicioase care ne cresc greutatea Întrebarea este: cum reuşim să trecem de sărbatori fără a lua în greutate? Răspunsul este moderaţia, spun specialiştii. Prin adoptarea unor limite în alimentaţie vei reuşi să scapi cu bine de această perioadă.
 
Iată căteva tipsuri care te vor ajuta să te bucuri de sărbători fără să fii nevoită să plăteşti după.

1. Fără excese.

Mănâncă câte puţin din fiecare. Scapă de pofta de prăjituri sau de cârnaţi  gustând din fiecare. Atenţie însă! Nu te lăsa purtată de val şi evită excesele. De asemenea, ai grijă cum le combini. Asigură-te că de pe masă nu lipsesc fructele şi legumele. Sărbătoarea de Crăciun nu reprezintă o scuză să le eviţi.

2. Atenţie la băuturi! 

Nimic nu se compară cu o cană de ciocolată caldă când temperaturile de afară sunt cu minus. Evită băuturile cu un număr ridicat de calorii şi optează pentru ceai sau cafea simplă. De asemenea, ai grijă şi la băuturile servite la petreceri. Consumă băuturi simple precum vin sau bere in cantitate mica şi renunţă la cocktailuri.

3. Planifică corect meniul.

Alături de bucatele tradiţionale, pe masa de Crăciun trebuie să se găsească din plin fructe, legume, carne slabă, cereale şi lactate semidegresate. Citeşte etichetele produselor înainte de a le cumpăra şi optează pentru cele bogate în nutrienţi şi sărace în grăsimi, calorii sau zahăr.

4.Alege gustări uşoare.

Majoritatea aperitivelor sunt adevărate bombe calorice. Alege aperitive uşoare şi săţioase! De exemplu, poţi combina biscuiţi integrali cu brânză semidegresată sau frigărui din fructe.

5. Consumă cât mai multă apă.

Alcoolul, care se găseşte din plin pe mese de sărbători, poate duce la deshidratare. În plus, s-a dovedit ca apa este un aliat de nădejde în lupta împotriva kilogramelor. Cum? Prin simplul fapt că nu conţine calorii şi creşte senzaţia de saţietate. Recomandarea nutriţioniştilor este de a mări consumul de apă şi de a reduce pe cât posibil pe cel al băuturilor dulci şi bogate în calorii.

 


6. Mănâncă peşte.

 Înlocuieşte carnea de porc cu preparate din peşte. Peştele gras conţine acizi graşi Omega 3 care te pot ajuta să-ţi păstrezi silueta îmbunătăţind metabolismul. De asemenea, luptă şi împotriva depresiei, frecventă în această perioadă.

7. Nu lenevi!

 Da, sărbătorile sunt zile libere în care te poţi odihni, însă odihnă nu înseamnă să leneveşti în casă. Vinovatul principal pentru care luăm în greutate iarna mai mult decât în celelalte anotimpuri este că petrecem foarte mult timp în casă. Motivul? Afară este frig. Şi astfel renunţăm la activitaţile fizice, metabolismul devine mai leneş, iar kilogramele încep să se adune. În plus, trebuie să recunoaştem că iarna mâncăm cel mai mult. Nu trebuie să mergi la sala de gimnastică de sărbatori, dar micile plimbări sau activităţile în aer liber pot face minuni.

 


Pentru a preveni  problemele digestive, este indicata alcatuirea unui meniu bogat in nutrienti, din care legumele si fructele nu trebuie sa lipseasca. In plus, principalele mese ale zilei trebuie respectate chiar si de sarbatori, iar intervalul dintre gustari trebuie sa fie suficient de mare, pentru a nu ingreuna digestia.

Tutunul si alcoolul sunt de evitat in aceasta perioada, iar consumul de alimente trebuie facut cu moderatie, mai ales de persoanele care au iesit dintr-un post lung. De asemenea, cei suferinzi de afectiuni care necesita un regim strict sunt sfatuiti sa nu se abata de la recomandarile facute de medicul specialist.


 




                                                                                             Dr.Andreea Budescu


 

 

Știri
24-11-2016
Cresterea si dezvoltarea la copii  >>>


12-11-2015
Te dor articulatiile?  >>>


30-09-2015
Sedinte de Comunicare Relationala in Anima Promenada  >>>


seatbelt