Te-ai săturat să te trezeşti obosit?
Anima Te-ai saturat sa fii obosit in fiecare dimineata? Expertii in studiul somnului iti ofera sfaturi utile pentru a te trezi cat mai repede si eficient.

 
Te-ai saturat sa fii obosit in fiecare dimineata? Expertii in studiul somnului iti ofera sfaturi utile pentru a te trezi cat mai repede si eficient.

Marius Anghel , un sofer licentiat pe taxi este incantat de fiecare secunda din viata sa. Dar, sunt momente de care Marius nu este deloc incantat , mai exact, primele secunde din fiecare zi. “ Pe de o parte cand ceasul suna sunt fericit ca incepe o noua zi dar pe de alta parte mintea si corpul meu nu ma aproba. Trebuie sa ma lupt cu ele daca vreau sa ma dau jos din pat.”

 Ca si multi alti oameni Marius este o victima a trezitului de dimineata, o stare care face datul jos din pat una dintre cele mai grele lucruri de facut. “ Cand ne trezim, toti trecem printr-o anumita doza de stare de somnolenta.  Pentru unii poate dura o eternitate  sa se trezeasca, nici dupa o ora de la trezire tot nu se simt fresh.  Dar daca dormi suficient, mananci bine si tot nu ai chef sa cobori din pat,  este un semn de alarma ca trebuie sa faci ceva schimbari in programul tau zilnic ce te-ar putea ajuta in aceasta problema.

Este mai rau atunci cand te trezesti brusc. Acest gen de trezire te forteaza sa intri intr-o stare de care corpul tau inca nu este pregatit. O alarma a ceasului mai linistitoare poate fi mult mai eficienta in combatarea sentimentului “ vreau sa mai dorm”.

Cantitatea de cofeina dintr-o ceasca tare de cafea poate stimula atat performanta fizica cat si cea mentala cu pana la 30%  in doar 15- 30 de minute. Insa, mai mult de 3-4 cani de cafea, cola sau alte bauturi cafeinizate pot perturba somnul din noaptea ce urmeaza.

In loc sa ne uitam la stirile de dimineata din pat, ar fi mai bine sa ducem gunoiul sau sa punem o alta alarma zgomotoasa in casa ( in plus fata de cea din dormitor), pentru a te forta sa te ridici din pat  sa o opresti,  astfel te misti suficient cat sa iti anunti corpul ca e vremea sa se trezeasca.
Potrivit lui James Maas, autorul cartii “Puterea somnului” o perna neconfortabila poate provoca dureri de spate si gat si-ti poate perturba intreg somnul. Poti sa dormi toata noaptea si tot sa te simti oribil dimineata.  Maas recomanda sa-ti testezi perna : indoaie perna la jumatate si da-i drumul. Daca isi revine la forma initiala este o perna buna, daca nu, poti sa o arunci si sa o inlocuiesti imediat.

Lasa lumina aprinsa . Lumina soarelui de dimineata iti pregateste mintea. Chiar si atunci cand ochii sunt inchisi, lumina care trece prin pleoapele tale,  semnalizeaza corpului tau ca este momentul ca neuronii sa se trezeasca. Daca dormi intr-o camera intunecata, iti poti aprinde o lampa care sa iti lumineze fata in momentul in care este timpul sa te trezesti.   

Temperatura cat mai joasa. Si temperatura contribuie la o trezire cat mai eficienta si rapida. Se stie ca daca stai intr-o camera in care temperatura este foarte confortabila corpului tau,  aceasta iti provoaca moleseala si te adoarme mai repede. O incapere mai rece poate avea efectul opus.

Reseteaza-ti ceasul biologic. Sa te trezesti mai devreme poate fi o optiune nu tocmai placuta. Se cunosc două tipuri comportamentale de somn: somnul lent (faza clasică a somnului) şi somnul paradoxal. Primul tip – somnul lent, moment in care se produc o serie de modificări funcţionale: diminuarea frecvenţei mişcărilor respiratorii cu scăderea ventilaţiei pulmonare, bradicardie, scăderea uşoară a presiunii arteriale prin scăderea volumului sanguin şi vasodilataţie periferică, creşterea uşoară a debitului sanguin cerebral, modificări minime în concentraţia principalilor constituienţi sanguini, creşterea eozinofilelor sanguine şi a STH-lui, scăderea fluxului sanguin renal, uşoară hipotermie, menţinerea reflexelor spinale, reducerea tonusului muşchilor.

Tipul doi  -  somnul paradoxal sau REM (  rapid eye movement)  în această perioadă subiectul este foarte agitat, cu mişcări oculare şi cu modificări fiziologice diferite de cele din faza de somn lent şi care în ansamblu sugerează un somn superficial, deşi în realitate profunzimea somnului este mai mare..

Desteptarea!!!!!

Iti oferim 7 metode neconventionale care sa te ajute sa te dai jos din pat mult mai repede:

  1. Ia-ti un caine. Atata timp cat trebuie sa-l scoti afara, trebuie sa te trezesti.

    Sau ia-ti o pisica. Nimic nu te poate trezi mai repede decat o limbuta aspra care sa-ti linga fata
  2. Fa yoga. Este modul cel mai relaxant sa-ti maresti energia.

    Fa copii – mai putin relaxant dar la fel de eficient
  3. Casatoreste-te cu cineva care se trezeste mai repede decat tine

  4. Seteaza 2 alarme la distante diferite din dormitor
  5. Programeaza baiatul de la cablu sau instalatorul la prima ora – astfel esti obligat sa te trezesti pana ajung ei.
  6. Pregateste-ti micul dejun cu o seara inainte si pune fructele, cerealele si briosele care iti plac cel mai mult. Aseaza langa revista cu articolul pe care il asteptai sa-l citesti.
  7. Du-te direct in cada si stopeste cu cateva picaturi de ulei de portocale sau eucalipt in jurul cazii – lasa ca parfumul sa-ti limpezeasca gandurile.

    Ştii alte metode? Împărtăşeşte-le şi nouă.
Știri
24-11-2016
Cresterea si dezvoltarea la copii  >>>


12-11-2015
Te dor articulatiile?  >>>


30-09-2015
Sedinte de Comunicare Relationala in Anima Promenada  >>>


seatbelt