Pierderea memoriei
Anima

În ultimul timp am început să uit la ce oră îmi stabilesc întâlnirile şi trebuie să am tot timpul un carneţel la mine ca să nu-mi scape vreo întrevedere importantă. Am luat câteva pastile, dar nu am observat deocamdată vreun efect. Ce mă sfătuiţi să fac?

 


Câteva schimbări în rutina zilnică şi administrarea unui tratament homeopatic te va ajuta să reţii până şi cele mai neînsemnate informaţii.

Dilemă:

În ultimul timp am început să uit la ce oră îmi stabilesc întâlnirile şi trebuie să am tot timpul un carneţel la mine ca să nu-mi scape vreo întrevedere importantă. Am luat câteva pastile, dar nu am observat deocamdată vreun efect. Ce mă sfătuiţi să fac?

Soluţie:

Printre factorii declanşatori ai problemei tale se pot număra: regimul alimentar sărac în vitamine şi minerale, oboseala, lipsa somnului. Observă dacă şi atunci când dormi 7-8 ore pe noapte ai tendinţa să uiţi sau poate ţi se întâmplă numai în zilele în care îi acorzi corpului tău mai puţine ore de relaxare. Iar faptul că îţi notezi ceea ce faci nu este un lucru rău. Dimpotrivă, te ajută să te organizezi mai bine şi chiar reprezintă o modalitate de a-ţi antrena creierul, ceea ce în final contribuie la îmbunătăţirea memoriei. Ia in considerare si urmatoarele sugestii si iti garantam ca rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Ţine colesterolul sub control

Un nivel sănătos al acestei substante in corp este esenţial pentru claritatea noastra mentală. Atunci cand colesterolul se depune pe artere poate ingreuna circulatia sangelui spre creier, privandu-l de nutrienti esentiali. O posibila consecinta: problemele de memorie. De aceea este important sa-ti verifici cu regularitate nivelul de colesterol, iar daca nu este unul optim sa vorbesti cu medicul tau si sa-l intrebi ce tratament iti recomanda.

Adoptă o dietă de nota 10

Atunci cand sunt consumate cu regularitate, anumite alimente pot să facă minuni pentru memorie. Printre produsele-minune se numara: peştele, afinele, spanacul, ceapa, broccoli, sfecla roşie, vânăta. Este recomandat, de asemenea, sa consumi zilnic 2-3 mere. Aceste fructe conţin doza optimă de antioxidanţi necesari pentru a creşte concentraţia de acetilcolină (neurotransmiţător esenţial pentru memorie) şi în plus, protejează celulele de la nivelul creierului împotriva acţiunii radicalilor liberi.

Relaxează-te şi uită de griji

Pe lângă faptul că reduc stresul, sesiunile de meditaţie îţi îmbunătăţesc capacitatea de memorare. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Kentucky, voluntarii care au rezolvat un test după ce au meditat 40 de minute s-au descurcat mult mai bine decât cei care au tras un pui de somn în acelasi interval de timp. Cum funcţionează această tehnică? Le oferă neuronilor suficient timp cât să proceseze noi informaţii şi amintiri.

Antreneaza-ti mintea

Propune-ti sa inveti ceva nou in fiecare saptamana. De exemplu, sa realizezi un obiect din hartie colorata folosind tehnica origami sau sa te inscrii la cursuri de dans contemporan. Iti poti creste capacitatea de memorare si daca rezolvi integrame, joci scrabble, inveti o limba straina, citesti romane politiste (va trebui sa retii cele mai importante detalii ca sa urmaresti firul epic) si in general orice text care presupune sa faci conexiuni (cum ar fi lucrarile despre mai multe tipuri de culturi, religii, filozofii). Posibilitatile de antrenare a mintii sunt nenumarate, trebuie doar sa gasesti activitatile care iti fac placere si sa le incluzi in agenda ta.

Exerseaza regulat

Sunt recomandate in special exercitiile de tip cardio. S-a demonstrat ca acestea imbunatatesc functionarea creierului si implicit, capacitatea de memorare. Daca nu ai timp sa ajungi la sala incearca sa realizezi plimbari in ritm alert timp de 45 de minute – 1 ora pe zi. Dar ai grija sa respiri corect (inspira de doua ori, apoi expira cat sa dai afara tot aerul din plamani) si sa fii imbracata cat mai comod ‒ asta presupune sa porti pantofi de sport si costum de trening.

Tratament homepatic

1. Barita carbonica: eficienta pentru persoanele in varsta, copiii cu un intelect deficitar (intarziat) si mai ales cand este vorba despre primele semne ale pierderilor de memorie (uita unde locuieste, uita strazi si cartiere pe care le cunostea bine)
2. Conium: greutate in a intelege, lentoare in a intelege ceea ce i se explica sau ceea ce vede.
3. Kalium phosphoricum: astenie intelectuala, surmenaj, memorie “scurta” (uita ceea ce tocmai a invatat)
4. Phosphoricum acidum: astenie intelectuala cu apatie, dezinteres, “lehamite”, “plictis”.
5. Sulfur: uita evenimente recente
6. Caladium: uita “firul” discutiei, nu poate tine o logica a discutiei, uita despre ce vorbeste in timp ce vorbeste, mai ales daca este intrerupt.
7. Lycopodium: uita cuvinte, fraze, litere (confunda literele, cuvintele), “lapsus”-uri multe.
8. Anacardium orientale: uita nume proprii (persoane, orase, tari, etc)

Toate aceste medicamente se administreaza in dilutia CH 15 o data pe zi primele 3-7 zile apoi se rareste administrarea in functie de ameliorarea situatiei.
Evident ca un consult medical complex este neaparat necesar pentru a detecta cauza fizio-anatomica declansanta. Este neaparat necesara monitorizarea unui medic homeopat. Rezultatele cele mai bune le da consultul si monitorizarea interdisciplinara.


Dr. Cadar Sorin, Medic Primar O.R.L., Medic Homeopat, Clinicile Anima
sursa: http://www.homeopatie.ro

 

Știri
24-11-2016
Cresterea si dezvoltarea la copii  >>>


12-11-2015
Te dor articulatiile?  >>>


30-09-2015
Sedinte de Comunicare Relationala in Anima Promenada  >>>


seatbelt